jag älskar att vara jag

 

idag bojkottade jag bussen och traskade i stället hem på egna ben

med solen i ögonen, håkan i lurarna och ett leénde på läpparna

kan inte ens påstå att jag gick, snarare strosade hem genom stan

iaktog och blev iaktagen, bara njöt och var fullkomligt lycklig

inte ens ett grovt underkänt matteprov kunde röra mej i ryggen

och nu sitter jag här, i mitt stökiga rum alldeles ensam

fönstret står på vid gavel för att släppa in kvällssolens sista strålar

jag mår bra, helt otroligt oförskämt jävla bra, och det är okej

 


Kommentarer
Postat av: filip

åh, man kan ju bara hoppas att man är en del av anledningen till detta välmående.

2009-04-01 @ 22:28:49
Postat av: matildus

du är inte bara en del av anledningen, du ÄR anledningen filip!

2009-04-01 @ 22:45:01
URL: http://lillhurricane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0