med ögon som blåjeans

 

bästavän talade idag om för mej att det inte går att lita på någon

risken är stor att du till slut står där ensam i vilket fall som helst

och visst kan jag väl till viss del hålla med i det hon säger

jag vet mycket väl att det inte existerar något som heter föralltid

likaså vet jag hur fort något kan ändras från att vara allt till inget

löften om något vackert och livslångt som sedan bara tappas bort

och även jag har varit den skyldige, talat stort och sedan svikit

vi har nog alla stått på båda sidor, som offer och förövare

så kanske är det så att man inte kan lita på någon fullt ut

jag vet inte ens om jag är kapabel till att lita på mej själv

vi är trots allt bara människor, varken mer eller mindre

men jag vill tro att saker och ting kommer att ordna sej 

att det kommer en tid då det är värt de gånger man blivit sårad

att jag inte kommer att stå där ensam och lämnad i slutet

bara tanken gör mej livrädd, och jag är inte livrädd med stil

 


Kommentarer
Postat av: filip

livrädd är okej, det är vi alla ibland!<3

2009-06-22 @ 22:28:44
Postat av: matildus

älskade du!

2009-06-22 @ 22:34:33
URL: http://lillhurricane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0