äkta kärlek

 

jag önskar att jag kunde ta allt som tynger dej det minsta

föra över det på mina axlar och bära det genom livet

och jag önskar att jag kunde blåsa bort det onda

som man blåser bort den ytliga smärtan hos ett barn

 

men jag ger dej det jag har, hela jag och all min kärlek

jag kan inte bota allt men jag ska viska fina ord i ditt öra

jag ska hålla dej under armen och hindra dej från att trilla

jag ska bädda in ditt hjärta i bomull för att stänga det onda ute

jag ska stå vid din sida och aldrig vika därifrån även om det blåser storm

jag skulle gladeligen ta all din smärta, bara jag får vara din

 

föralltid.

 

 


Kommentarer
Postat av: guldfilip

du vet nog inte hur mycket du gör bara genom att finnas till, och säga att du är min. Åh som jag älskar dig, det gör jag, verkligen, jag önskar att det gick att beskriva, att bokstäver och ord kunde forma så fina ord, men det går inte, så vi får nöja oss med att jag säger såhär: jag är din.

2009-03-03 @ 23:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0