vår, snart och gärna nu

 

jag vill ha riktig vår

vår som när småfåglarna sjunger kärlekssånger och det är soligt och varmt

sådär varmt att man kan gömma undan den där eländiga vinterkappan

när man kan springa omkring iklädd en tjocktröja och ändå hålla värmen

vår som när gatorna är torra och gruset har sopats bort

och man kan skutta runt i tygskor utan att frysa om fötterna

(och folk som kan åka longboard åker longboard, hoh)

när knopparna på syrénbusken börjar brista och gräset får tillbaka sin gröna färg

och inte bara gräset utan också alla människor och hela staden

när allt spricker ut i sin sanna färgskala och när man till och med kan uppskatta eskilstuna

 

idag fick jag erfara att de fortfarande har vinter i dalarna?

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskade kvinnan har varit duktig idag, och jag gör mitt bästa för att ge henne någon slags belöning nu på kvällen, mmmhm! Våren för fina saker med sig, födelsedagar och gud vet vad.

2009-03-14 @ 23:25:08
Postat av: matildus

DU ÄR FINARE ÄN ALLT VAD VÅREN INNEBÄR!!

2009-03-14 @ 23:29:45
URL: http://lillhurricane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0